بالابر هیدرولیکی چیست؟

جدیدترین مطالب روز دنیا

بالابر هیدرولیکی چیست؟

۲۰۹ بازديد

تاریخچه بالابر هیدرولیکی

اولین وسیله ی مشابه بالابر های امروزی توسط ارشمیدس اختراع شد که وسیله ای شبیه آسانسور اختراع کرد که قادر بود یک فرد را تا ارتفاعی بالا ببرد. پـــس از آن تـــلاش برای ساخـــت آسانسور حرکـــت تکاملی خود را به صورت مداوم پیمود؛ اما پایه‌گذار علمی و طراح آسانســـور امروزی «اتـــود» دانشمنـــد و ریاضیدان بزرگی اســـت کـــه توانســـت به وسیله یک قرقـــره بـــزرگ و طناب آسانســـور را طراحـــی کند و طـــر ح ابتدایی یـــک آسانسور را ارائـــه دهـــد. به گونـــه ای کـــه دو وزنه کـــه به وسیله یک طنـــاب به یکدیگر مرتبـــط می شدنـــد، روی قرقره ها بالا و پایین می‌رفتند.

تعریف بالابر هیدرولیکی



بالابر هیدرولیکی يک سیستم  که شامل جک هيدروليک براي بلند کردن يا جابجايي اجسام کاربرد دارد. نيروي لازم جهت اين جابجايي در هنگام فشار روي سيال مايع در يک پيستون بوجود مي آيد. در نهايت فشاري که سيال داخل پيستون بوجود آورده باعث انجام عمليات "بالابري" مي شود.
بالابر هیدرولیکی نوعی بالابر است که در آن از نیروی هیدرولیک استفاده می شود و دارای انواع مختلفی نیز می باشد. بالابر هیدرولیک یکی از پرفروش ترین انواع بالابر در ایران می باشد که از انواع آن می توان به بالابر هیدرولیک خانگی ، بالابر هیدرولیکی فروشگاهی ، بالابر هیدرولیکی انبار ، بالابر هیدرولیکی نفر بر ، بالابر هیدرولیک ویلچربر ، بالابر هیدرولیکی صنعتی و … اشاره کرد. بالابر هیدرولیک به دلایل مختلفی از قبیل اشغال فضای کم، هزینه بصرفه آن ، درصد خرابی پایین قطعات، امنیت خوب، نیازمند نبودن به موتورخانه و … باعث محبوبیت در بین استفاده کنندگان شده است.

بالابرهای هیدرولیک خانگی در ابتدا بیشتر در صنعت و مشاغل استفاده می شد اما امروزه از آن برای جا به جایی نفرات نیز از آن استفاده می شود. در فروشگاه ها نیز هم برای جا به جایی بار و هم جا به جایی نفر از این نوع بالابرهای هیدرولیک استفاده می شود.

در سیستم بالابر هیدرولیک از جریان سیال پرفشار در لوله ها برا انتقال قدرت استفاده می شود. دارای طراحی ساده ای می باشد زیرا از اجزای محرک کمتری در آن استفاده شده است، همین طراحی ساده باعث افزایش راندمان این محصول به نسبت دیگر سیستم های مکانیکی موجود شده است.

صندلي پله پيما (stair lift)

بهترين انتخاب براي حرکت در پله ها جهت ساختمان هاي دوبلکس، دو طبقه و تريپلکس، درمانگاهي، مطب هاي ارتوپدي، ورودي ساختمان هاي اداري و غيره مي باشد. اين وسيله ياري دهنده به بيماران داراي ناراحتي هاي قلبي ، ستون فقرات، زانو ، ريوي و همچنين افراد سالمند، معلول و به طور کلي همه افرادي که بالا و پايين رفتن از پله ها براي آنان غير ممکن يا مضر است، مي باشد.
پله پیما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.